Jom Cari-cari!

~WeLCoMe To My bLoG~

thanks to all yang sudi meluangkan masa berkongsi pendapat dan komen dalam blog saya yang tak seberapa nih....hehehe..harap maaf kerana blog ini masih dalam penambahbaikan...huhuhu

Tuesday, February 9, 2010

Anak lelaki atau perempuan?

Masa aku pregnant...2 kali pegi scan tapi tak nampak....aku dapat tau petua nie pon dari seorang kakak...dia cakap kalau nak tahu dalam perut tue anak lelaki ke perempuan kena tahu kedudukan anak tue dalam perut....biasanya kalau kita scan masa usia kandungan 5 bulan, kita akan tahu kedudukan baby dalam perut....contohnya, masa pregnant 5 bulan aku perasan anak aku cenderung berada di sebelah kiri di dalam perut....itu maknanya anak lelaki...kalau cenderung berada di sebelah kanan perut itu bermakna anak perempuan....ini terbukti setelah baby aku lahir..iaitu anak lelaki dan kakak yang bagi petua tue pulak dapat anak perempuan sebab dia cakap anak dia duduk disebelah kanan perut....begitu jugak dengan akak-akak ofis nih habis aku tanya masa pregnant dulu anak diorang duduk sebelah mana...ada yang cakap tiga-tiga sebelah kiri...dan anak dia tiga-tiga lelaki! ada yang cakap sebelah kiri dan kanan...dan anak dia lelaki dan perempuan....

lagi satu kebanyakan kita dah tahu petua nie...iaitu melalui bentuk perut...kalau bulat biasanya perempuan...dan kalau memboyot tue anak lelaki...

dan lagi satu kita boleh suruh perempuan mengandung tue duduk bersila dilantai tanpa bantuan sesiapa...dari situ kita lihat, kalau dia menggunakan tangan kanan untuk membantu dia duduk itu bermakna anak lelaki..dan begitulah sebaliknya.....

kepada sape-sape yang ada petua tue boleh la dikongsikan dalam blog saya nih....tq!

No comments:

Post a Comment